Masz pytanie?

Znalezione tematy

Czy można rozliczać się co miesiąc, z faktycznego zużycia paliwa gazowego?
Masz możliwość rozliczenia się z faktycznego zużycia paliwa gazowego w dowolnym dniu miesiąca – szybko i wygodnie, korzystając z eBOK, aplikacji, mailowo cok@gen.com.pl lub prostego formularza dla konsumenta lub z formularza dla biznesu do 110 kWh/h. Pamiętaj, że wniosek możesz złożyć raz w miesiącu. Wniosku nie możesz złożyć jedynie w miesiącu odczytu, wykonywanego przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Harmonogram odczytów znajduje się tutaj. Jeżeli jesteś klientem rozliczanym wg Taryfy, za każde samodzielne rozliczenie międzyokresowe, naliczymy opłatę 5,58 zł netto, zgodnie z obowiązującą Taryfą G.EN. GAZ ENERGIA, pkt. 4.1.15.  
Jaka jest cena paliwa gazowego?
Wysokość cen i stawek opłat za paliwo gazowe dla gospodarstw domowych określona jest w Taryfie dla Paliw gazowych. Wysokość cen i stawek opłat za paliwo gazowe dla odbiorców biznesowych określona jest w Cenniku Podstawowym. Wysokość cen i stawek opłat za dostawę paliwa gazowego określona jest w Taryfie Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
Jak podać stan licznika do rozliczenia online?
Stan licznika do rozliczenia możesz podać za pomocą eBOK korzystając z funkcji "Dodatkowe rozliczenie" lub Aplikacji G.EN. za pomocą funkcji "Wniosek o rozliczenie". Na stronie www można to zrobić korzystając z formularza dla konsumenta lub z formularza dla biznesu do 110 kWh/h.
Jakie dokumenty należy złożyć w celu zawarcia umowy kompleksowej i rozpoczęcia dostaw?
W celu zawarcia Umowy złóż Wniosek o zawarcie umowy kompleksowej dla konsumenta lub Wniosek o zawarcie umowy kompleksowej dla biznesu (przedsiębiorcy dodatkowo Oświadczenie akcyzowe) oraz Wniosek o rozpoczęcie dostarczania. Jeżeli dokumenty będzie podpisywał pełnomocnik, należy dołączyć oryginał lub poświadczoną za zgodność z oryginałem przez mocodawcę kopię Pełnomocnictwa.
Kupiłem mieszkanie. Co muszę zrobić żeby odbierać paliwo gazowe?
Wypełnij wniosek o zawarcie umowy kompleksowej na tej stronie i wybierz opcję Przejąłem lokal i chcę przepisać licznik. Znajdziesz tam informację o potrzebnych dokumentach.
Sprzedałem mieszkanie, jak zakończyć umowę?
Sprzedający składa wypowiedzenie umowy. Jeżeli w lokalu ma być kontynuowana dostawa gazu nowy odbiorca składa Wniosek o zawarcie umowy (przedsiębiorcy dodatkowo Oświadczenie akcyzowe). Przy składaniu wniosku o Wypowiedzenie, składający musi pamiętać o obowiązującym go okresie wypowiedzenia zgodnym z zapisami umowy. Jeżeli dokumenty będzie podpisywał pełnomocnik należy dołączyć oryginał lub poświadczoną za zgodność kopię Pełnomocnictwa.
Kiedy będzie odczytany mój licznik?
Harmonogram przeprowadzania odczytów dostępny jest pod linkiem.
W jaki sposób można zmienić wysokość zaliczki?
Jeżeli uznasz, że będziesz zużywał znacząco różną od wskazanej w planie zaliczkowym ilość paliwa gazowego, prześlij wniosek o jego zmianę. Wniosek możesz zgłosić: Pamiętaj, że zmiana zaliczki dotyczy tylko przyszłych miesięcznych zaliczek i może być dokonana do końca bieżącego okresu rozliczeniowego. Jeśli  zmieniłeś sposób ogrzewania np. na pompę ciepła i zużycie gazu w przyszłości ma różnić się od wcześniejszych szacunków, zmiana wysokości zaliczki pozwoli Ci na lepsze dopasowanie opłat. Możesz także zgłosić zapotrzebowanie na opłacanie zaliczek w równych kwotach, jeśli korzystasz z gazu tylko do gotowania lub podgrzewania wody. Złożenie wniosku o zmianę wysokości planu zaliczkowego nie jest równoznaczne z jego przyjęciem, do czasu otrzymania dokumentu potwierdzającego zmianę należy regulować zaliczki w dotychczasowej wysokości.
Podpisałem umowę, kiedy będę mógł odbierać paliwo gazowe?
Rozpoczęcie sprzedaży paliwa gazowego przez Sprzedawcę nastąpi do 21 dni od daty podpisania umowy kompleksowej, po weryfikacji dokumentów technicznych m.in. próby szczelności instalacji gazowej przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego oraz po zatwierdzeniu przesłanego zlecenia usługi dystrybucji (zgodnie z IRIESD OSD). Montaż gazomierza następuje po weryfikacji dokumentów technicznych m.in. próby szczelności instalacji gazowej. Zwykle kilka dni po podpisaniu umowy.
Chcę zgłosić rozliczenie międzyokresowe telefonicznie. Jakie dane przygotować?
Aby rozliczyć się międzyokresowo podczas kontaktu telefonicznego należy przygotować numer klienta lub umowy, stan gazomierza i jego numer oraz w celach weryfikacji osoby dzwoniącej nr PESEL lub NIP.
Jak odczytać gazomierz? Które cyfry podać?
W celu prawidłowego odczytania stanu licznika gazowego należy odczytać wszystkie cyfry przed przecinkiem.
Jak przepisać umowę po śmierci odbiorcy?
Jeżeli jesteś spadkobiercą, złóż wniosek wypowiedzenia trwającej umowy. Jeżeli chcesz, aby dostawy gazu były kontynuowane, jednocześnie złóż wniosek oraz podpisz umowę w swoim imieniu. Dotychczasowa umowa zakończy się z zachowaniem umownego okresu wypowiedzenia, a nowa zapewni Ci możliwość odbioru paliwa gazowego po upływie okresu wypowiedzenia. W celu przepisania umowy po śmierci Odbiorcy, napisz e-mail na adres wypowiedzenia@gen.com.pl.
Co zrobić, gdy pojawia się błąd przy podawaniu stanu licznika?
Zgłoś nam ten problem przez eBOK, Aplikację lub Infolinię.
Podpisałem umowę, kiedy będę mógł korzystać z eBOK?
Pełna funkcjonalność systemu eBOK zostaje włączona po rozpoczęciu dostarczania paliwa gazowego.
Jak złożyć dyspozycję zwrotu nadpłaty lub przeksięgowania wpłat?
Do zgłoszenia dyspozycji zwrotu nadpłaty lub przeksięgowania wpłat, wystarczy skorzystać z jednej z dwóch opcji:
  1. EBOK – zaloguj się do swojego konta w systemie eBOK, gdzie szybko i wygodnie możesz wysłać dyspozycję zwrotu nadpłaty lub przeksięgowania wpłat.
  2. Poczta tradycyjna – możesz również wysłać "Wniosek o przeksięgowanie należności" i wysłać na nasz adres pocztowy. Pamiętaj, aby zawrzeć wszystkie niezbędne dane, które ułatwią szybkie zrealizowanie Twojej prośby. Wniosek możesz pobrać z zakładki Rozliczenia na tej stronie.
Niestety nie przyjmujemy zgłoszeń telefonicznie oraz e-mailowo.
W jaki sposób pobrać fakturę widoczną w eBOK?
W celu pobrania faktury w formacie PDF należy zalogować się do portalu eBOK, a następnie:
  • z poziomu menu „Umowy” wybrać daną umowę,
  • przejść do zakładki „Rachunek bieżący” i zaznaczyć pozycję z wybraną fakturą,
  • kliknąć przycisk POBIERZ DOKUMENT na dole strony.
Szczegółowy podręcznik użytkownika eBOK znajduje się na stronie www.gen.com.pl/ebok .
Czy mogę otrzymać już fakturę z rozliczeniem końcowym skoro złożyłem wypowiedzenie?
Faktura końcowa zostaje wystawiona po rozwiązaniu umowy z datą na ostatni dzień miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło doręczenie oświadczenia o wypowiedzeniu umowy lub wcześniejszą po rozwiązaniu umowy za porozumieniem stron.
Czy mogę otrzymywać faktury mailem?
Na adres mailowy można otrzymać tylko powiadomienie o nowej fakturze, która znajduje się w portalu eBOK oraz w aplikacji mobilnej G.EN. Zachęcamy do pobierania e-faktur z tych kanałów i do rezygnacji z papierowej wersji faktury.
Gdzie na fakturze odnajdę saldo i zużycie gazu?
Łatwo sprawdzisz saldo i inne elementy faktury. Sprawdź, jak czytać fakturę na tej stronie
Czym jest plan zaliczkowy? Czy muszę go opłacać?
Plan zaliczkowy to prognoza poboru gazu dla Twojej umowy ustalana:
  • na podstawie zużycia kWh w analogicznych okresach, zgodnie z zapisami taryfy w punkcie 4.1.6. obowiązującej Taryfy G.EN. GAZ ENERGIA oraz z uwzględnieniem sezonowości (lato/zima).
  • na podstawie zadeklarowanych przez Ciebie wartości (tylko dla nowych umów).
W planie zaliczkowym podajemy prognozowaną ilość gazu, wraz z obowiązującym harmonogramem wpłat dla poszczególnych zaliczek.
  • Plan zaliczkowy opłacaj zgodnie ze wskazanymi w nim terminami
Pierwszy plan zaliczkowy będzie przesłany na adres korespondencyjny, po rozpoczęciu dostaw paliwa gazowego. W przypadku kolejnych planów zaliczkowych będą one przekazywane wraz z każdą fakturą rozliczeniową (w tej samej korespondencji).